نمایشگاه سنگ ورونا (marmomac) در کشور ایتالیا در شهر ورونا در تاریخ 25 تا 28 سپتامبر 2019 ( 3 الی 6 مهر ماه 98) برگراز می شود.
نمایشگاه سنگ ورونا از مهمترین و بزرگترین نمایشگاه های سنگ در دنیاست که اکثر معدن دارها و تولید کنندگان و صنعتگران مرتبط با سنگ تلاش می کنند تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند
و تمام محصولات جدید خود اعم از کوپ و اسلب سنگ و ماشین آلات و فناوری های خود را به بازدیدکنندگان کل دنیا ارائه دهند.
می توان گفت که این نمایشگاه ترکیبی از سنگ، طراحی و تکنولوژی است و هنر ادغام شده با سنگ که به صورت فرایندهای مهندسی سنگ که شامل مجسمه و صراحی و طرح های حجمی و المان های مربوط به باغ و فضای باز و مبلمان شهری ارائه می‌گردد.
این نمایشگاه در 12 سالن برگزار می شود
و امسال تعداد غرفه داران ایتالیا با 606 شرکت حضور دارند
و کشور چین با 306 شرکت
و ترکیه با 127 شرکت
و هند با 77 شرکت
و پرتقال با 67 شرکت
و اسپانیا با 49 شرکت
و ایران با 23 شرکت
با مقایسه کشورهای شرکت کننده می توان به این مطلب پی برد که ایران با 23 شرکت مهم خیلی کم در این نمایشگاه دارد و تعداد شرکت های ایرانی با توجه به کیفیت و تنوع و قابلیت های سنگ طبیعی ایرانی بسیار ناچیز و چالش برانگیز است.
در بخش ماشین آلات نمایشگاه سنگ ورونا 270 شرکت حضور خواهند داشت.
سالن یا نمایشگاه مربوط به تئاتر سنگ ایتالیا می باشد که طراحان با کنار هم قرار دادن آب و سنگ یک ایده نو را به بازدید کنندگان عرضه نموده اند
کل فضای نمایشگاه سنگ ورونا حدود 80 هزار متر مربع می با شد.
در سال 2018، 1616 غرفه دار از 55 کشور جهان حضور داشتند که 605 غرفه آنها مربوط به شرکت های ایتالیایی بود، و این نمایشگاه سال گذشته 68000 نفر بازدید کننده از 150 کشور داشته است.